Σάββατο, 27 Μαΐου 2017

Μουσειακό -περιβαλλοντικό παιχνίδι το οποίο σχεδιάστηκε με στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν την έκθεση του Μουσείου και να προβληματιστούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα.

Σήμερα λοιπόν στο Μουσείο ναι ήρθαν 6 γεμάτα λεωφορεία με 280 παιδιά. Το σπουδαίο όμως δεν ήταν αυτό. Το σπουδαίο ήταν ότι αυτά τα 280 παιδιά συμμετείχαν και δραστηριοποιήθηκαν σε ένα μουσειακό -περιβαλλοντικό παιχνίδι το οποίο σχεδιάστηκε με στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν την έκθεση του Μουσείου και να προβληματιστούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος έπρεπε να σχεδιαστούν 16 εργαστήρια τα οποία να ανταποκρίνονται στις δεξιότητες και στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών προκειμένου να ανταποκριθούν αλλα κυρίως να νιώσουν χαρά από την συμμετοχή τους στο παιχνίδι. Δηλαδή το πρόγραμμα έπρεπε να είναι ικανό ώστε να οδηγήσει τα παιδιά να μάθουν παίζοντας. Μια ακομα δυσκολία που υπήρχε σε αυτό ήταν οτι τα εργαστήρια έπρεπε να διαφοροποιούνται ανάλογα με την σχολική τάξη που θα έπαιζε με αυτά μιας και ήταν παιδιά πρώτης έως έκτης Δημοτικού. Και όλα αυτά έπρεπε να λειτουργούν σε ένα απόλυτα οργανωμένο ρυθμό ώστε οι ομάδες να μετακινούνται στα εργαστηρια χωρίς να υπάρχει συνωστισμός. Ένα απιστευτα δυσκολο λοιπόν πρόγραμμα ήρθε σε πέρας αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις κα τα καλύτερα σχόλια απο τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά. Νιώσαμε απίστευτη χαρά και ικανοποίηση όταν μας μίλησαν για καινοτόμα προσέγγιση σε σχέση με την πρότερη εμπειρία τους. Η επιστημόνικότητα με την οποία προσεγγίζεις το αντικείμενο δραστηριοποίησης είναι και αυτή που κάνει τη διαφορά. Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας οι θεωρίες μάθησης, η μουσειοπαιδαγωγική προσέγγιση και η εμψύχωση είναι βασικοί άξονες των προγραμμάτων που σχεδιάζονται. Επιπρόσθετα τα προγράμματα υλοποιούνται με την υποστήριξη καταρτισμένων εθελοντών οι οποίοι εκπαιδεύονται επιπρόσθετα και μέσα στο Μουσείο. Τίποτα λοιπόν δέν είναι τυχαίο και τίποτα δεν γίνεται χωρίς πολύ δουλειά και μελέτη πάνω στα υπο διαπραγμάτευση αντικείμενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου